14/06/2014

Romantic Adventures



EN : I can't believe how hot it is in here ! I just want to spend my time in my swimming pool while sipping a mojito. Oh wait I don't have a swimming pool and my friends either, I think I became friend with the wrong people but I can't blame them for that, a pool is just a material thing, I prefer friendship over swimming pools. So I guess I'll spend the entire summer in my bathtub pretending to be a mermaid :) 


FR : La chaleur me tue ! Le seul truc dont j'ai envie maintenant c'est de passer mon temps dans ma piscine en sirotant un mojito. Oh attendez, je n'ai pas de piscine et mes amis non plus, en fait mon problème c'est que je suis devenue amie avec les mauvaises personnes, mais ce n'est pas de leur faute, une piscine est juste une chose matérielle, l'amitié est beaucoup plus importante qu'une piscine non ? 
Alors je pense que je vais passer l'été dans ma baignoire en prétendant être une sirène :) 









EN : This clutch bag is my favorite of the moment, it's perfect ! I've always loved comic prints especially when it comes to "My Romantic Adventures" comics. I love these comics because women are represented as very intelligent and manipulative, they're not shown as sexual objects and these comics were a big advance in the 50's because as you know they were supposed to be the perfect spouse and do all the house work. Even if some things have changed today, misogyny sadly is still here. 


FR : Cette pochette est mon coup de coeur du moment, elle est parfaite ! J'ai toujours aimé les imprimés issus des comiques surtout ceux de "My Romantic Adventures". J'adore ces comiques parce les femmes sont montrées comme très intelligentes et manipulatrices, elles ne sont pas pas vus comme des objets sexuels et c'était un grand progrès dans les années 50 car à l'époque elles étaient censées être la parfaite épouse et donc faire toutes les tâches ménagères. Même si aujourd'hui certaines choses ont changé, la misogynie est toujours d'actualité malheureusement. 






EN : My new necklace is so DOOOOPE ! I'm not a big fan of pearl necklaces because it's so classical but this one caught my eye, I love big jewelries so I had to buy it. Everybody on the street are looking at my necklace and are making weird faces but I found the reason why : I have bigger balls than them.  ;) 


FR :  Mon nouveau collier est trop top ! A la base je suis pas trop fan des colliers de perles parce que c'est trop classique pour moi mais celui-ci m'a tapé dans l'oeil, j'aime les bijoux imposants alors j'étais dans l'obligation de l'acheter. Dans la rue, les regards des gens se jettent sur mon collier et par la suite ils font de drôles d'expressions mais savez-vous pourquoi ? J'ai de plus grosses boules qu'eux ;) 








Have a nice day


Shirt : My dad's shirt - Pants : H&M - Clutch bag : Front Row Shop - Necklace : Front Row Shop - Sandals : New Look 



SHOP MY LOOK 


Suivez-moi sur Modizy.com

21 commentaires:

  1. Love your clutch :)

    Check out my new post Here!!!

    RépondreSupprimer
  2. J'adore ton collier et tes sandales Miss! Très réussi ton look!
    XO
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.blogspot.fr

    RépondreSupprimer
  3. You are so pretty! Love the whole outfit, jewellery, shoes and lipstick! What more to say! :D

    http://cups-and-roses.blogspot.gr/

    RépondreSupprimer
  4. You look so gorgeous dear!
    Really like your sense of style ❤️
    Wish you a beautiful sunday!!
    Love, Mona xx

    RépondreSupprimer
  5. Wow you look amazing! Love the clutch and the cool necklace.

    xx Mira

    www.glamdevils.com

    RépondreSupprimer
  6. so cute! (:

    http://journaldupaola.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  7. Girl your so cool, love your style and humor<3 the necklace is amazing and the clutch too,
    Go visit; http://jannielucia.blogspot.dk

    RépondreSupprimer
  8. Great look!

    http://anormalnyswiat.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  9. totally in love with the necklace, I also followed back on Instagram dear. xo

    http://fleuryina.blogspot.de

    RépondreSupprimer
  10. la pochette est juste dingue et elle rehausse tout le look, parfait je dis!
    bisous
    sophie

    RépondreSupprimer
  11. Ta chemise et ta pochette j'adore.
    XXX
    http://a-mylifestyle.blogspot.fr

    RépondreSupprimer
  12. Ta pochette !!!! Gros coup de coeur ;)

    Bisous !
    Sofia
    http://nuagedemoutons.blogspot.fr/

    RépondreSupprimer
  13. Tout à fait mon style de vêtements, j'adore !
    http://the-straightforward.blogspot.fr/

    RépondreSupprimer
  14. Tu as un super style! Gros crush pour ta présentation très originale de tes looks.
    Je découvre grâce à toi Front row shop qui me plaît bien! Merci pour le sourire que tu m'as donné de bon matin.
    Madly
    http://www.madlybyzoxy.com

    RépondreSupprimer

Thanks for visiting and commenting my blog, I appreciate that. Your support means a lot to me ♡
Feel free to ask me whatever you want ;)