18/12/2014

A faux-fur vest a day, keeps the doctor away



EN : I can't believe Christmas is in 6 days, time is passing by way too fast and you know what the worse is (for me at least) ? I still haven't done my Christmas shopping, I'm the kind of person who waits til the very last day to do her shopping and who gets angry because everyone in the shops are in a crazy mood and I still don't know what I'm going to pick as presents for my family but right now I'd rather think about the food overdosis that I'm gonna get on Christmas ;)


FR : J'ai dû mal à croire que dans 6 jours ce sera déjà Noël, le temps passe trop vite mais vous savez ce qu'est le pire dans tout ça (enfin pour moi ) ? Je n'ai toujours pas fait mon shopping de Noël, je suis le genre de personne qui attend le tout dernier jour pour faire son shopping et qui s'énerve à voir les gens qui sont dans une humeur folle dans les boutiques et en plus je n'ai toujours pas d'idées cadeaux pour ma famille mais là en ce moment je préfère plutôt penser à l'overdose de nourriture dont je vais souffrir à Noël ;) 





EN : This outfit is currently my favorite ! The faux-fur vest, the high-waist pants, the platform shoes, the sequin top ... I love them all and they go so well together and I think it's a good outfit for a Christmas dinner and as you know sequins are everywhere for these Christmas holidays but wearing a glitter outfit from head to toe would be a fashion faux-pas so I'm giving you an idea on how to wear a Christmas outfit with sequin without looking like a Christmas tree full of shiny garlands ;)  


FR : Ce look est en ce moment mon préféré ! La veste en fausse fourrure, le pantalon taille haute, les chaussures à plateformes et le top en sequin ... j'en suis folle, je trouve qu'ils vont super bien ensemble et qu'ils forment un bel ensemble pour un diner de Noël et comme vous le savez, en ce moment le sequin est à la mode pour les fêtes Noël mais porter une tenue pailletée de la tête au pied serait un fashion faux-pas alors pour remédier à cela je vous ai concocté une tenue de fêtes avec du sequin mais qui ne vous fera pas ressembler à un sapin de Noël décoré de guirlandes qui brille de milles feux ;) 







Have a nice day


The entire outfit comes from H&M

15 commentaires:

  1. Love love love !!.
    This look is festive but classy all at the same time.
    you look so good!
    www.fashionnfreedom.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  2. J'adore ton top à sequins Elodie!
    Bises!
    ♥♥♥
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.com

    RépondreSupprimer
  3. You look glam here. Love the jacket, it's fabulous. You haven't done your Christmas shopping yet?! lol, I suppose it's getting late, lol. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    RépondreSupprimer
  4. Love your outfit!!!!the top is gorgeus!!

    New post on my blog :)

    Kisses. Andrea

    http://esmiesconditefavorito.blogspot.com.es/

    RépondreSupprimer
  5. fine look ; -)


    xoxo


    new post
    www.live-style20.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  6. you're absolutely gorgeous and awesome =)

    http://thefantasticfashionworld.blogspot.com.es/

    RépondreSupprimer
  7. Thx for your comment, now i´following your blog.
    love the look.

    http://retromaggie.blogspot.pt/

    RépondreSupprimer
  8. Love your coat! Amazing style!!

    http://dresstoimpressibiza.blogspot.com.es/

    RépondreSupprimer
  9. j'adore les sequins au moment des fêtes ou tout simplement pour des journées ensoleillé ! c'est plein de pep's ! la veste est un indispensable de la saison j adore !

    http://takeitandwearit.wordpress.com/

    RépondreSupprimer
  10. Hey Alison! I hope I'm not bothering you with this or anything, but because I think you have a great and original blog I nominated you for the Liebster Award on my blog. If you would like to see it you can find it here

    xx Mel

    RépondreSupprimer
  11. beautiful outfit!

    from helen at thelovecatsinc.com

    RépondreSupprimer
  12. Sequins are so perfect for the holidays! Merry Christmas! :)

    Bella Pummarola

    RépondreSupprimer
  13. qu'elle allure! j'adore la veste pelucheuse!
    http://la-petite-vie-de-marie.blogspot.fr/

    RépondreSupprimer

Thanks for visiting and commenting my blog, I appreciate that. Your support means a lot to me ♡
Feel free to ask me whatever you want ;)