03/12/2014

Purple chest



EN : When I first got this corset I thought I'll never wear it again (My Corset Story) because wearing a corset for an every day life is not that easy. It was lying on the floor of my closet for so long that it was breaking my heart, I couldn't let down such a beautiful piece so I came up with this idea : wearing this corset in a modern way, like something you could wear (or almost) on a daily basis. 


FR : Quand j'ai eu ce corset, je pensais que j'allais le mettre qu'une seule fois (My Corset Story) parce qu'il n'est pas facile de le porter tous les jours. Il trainait dans le bas de mon armoire depuis un certain temps et ça me faisait mal au coeur de le voir ainsi, je ne pouvais pas abandonner cette belle pièce alors une idée m'est venue : porter ce corset dans une façon très moderne, c'est à dire quelque chose de portable (ou presque) quotidiennement. 






EN : How to wear a corset without looking like Marie-Antoinette ? Put on your legs a pair of ripped jeans (or just a non-ripped jeans it depends on your taste), take a long white shirt and add a faux-fur coat all over it and you're done ! The combo works pretty well I think ;) 


FR : Comment porter un corset sans ressembler à Marie-Antoinette ? Enfilez un jeans destroy (ou juste un jeans normal tout dépend de vos goûts), avec une chemise blanche de préférence assez longue et ajoutez y un manteau en fausse fourrure et le tour est joué en tout cas personnellement j'adore cette association ;) 







Have a nice day ♡


Coat : Topshop - White Shirt : Jennyfer - *Corset : Corset Story - Jeans : Primark - Boots : New Look 

5 commentaires:

  1. Very great idea for wearing corset! You look trendy and glamorous!
    Have a nice day doll!

    http://www.alisagromova.com/

    RépondreSupprimer
  2. Love that fuzzy coat!

    Check out my new post Here!!!

    RépondreSupprimer
  3. What a great way to wear a corset! And what a beautiful one!

    Bella Pummarola

    RépondreSupprimer
  4. Great look ! Love the way to wear a corset =)

    http://darkside-of-fashion.blogspot.fr
    Saskia! xo

    RépondreSupprimer

Thanks for visiting and commenting my blog, I appreciate that. Your support means a lot to me ♡
Feel free to ask me whatever you want ;)