03/03/2016

III.III.MMXVI



FR : Me voilà revenue de mon petit périple américain ! J'aurais tellement voulu faire un article bien plus tôt qu'aujourd'hui mais le lendemain après mon retour j'ai attrapé une bonne grosse grippe alors j'ai dû rester au lit pendant 5 jours avec 39.5° de fièvre donc autant vous dire que j'avais la tête dans le pâté et puis le jetlag n'a pas arrangé les choses breffffff j'ai passé 8 jours de rêve à New York, c'est une ville qui vaut le détour, on a fait toutes les attractions les plus touristiques au possible : la Statue de la Liberté, le Top Of The Rock, l'Empire State Building (le soir c'est juste époustouflant !), un grand tour dans Central Park, le Pont de Brooklyn et j'en passe et à chaque fois j'en suis ressortie bouche bée !  Je suis revenue avec de étoiles pleins les yeux, des souvenirs pleins la tête et bien sûr un compte en banque très très mal en point alors maintenant on va attendre un peu avant de repartir aux States le temps de renflouer les caisses, je vous ferez sûrement un article plus détaillé sur mon voyage avec ce qu'on a fait exactement, des photos et des conseils si j'arrive à faire un tri dans les millions de photos que j'ai prises là-bas   



EN : I'm back from my small American adventure ! I would have loved so much writing an article right before today but the day following my landing in France, I had the flu so I had to stay in bed for 5 days with a hight fever so I was completely fu**ked and plus it wasn't getting better with the jetlag anyway I spent a dreaming journey in NY and that's worth going out of our way to see, we did the most tourist attractions : Statue of Liberty, Top Of The Rock, Empire State Building (the view at night is mind-blowing !), a big walk in Central Park, Brooklyn Bridge and the list goes on and on and everytime the only thing I could say was "Wow" ! I came back with stars in my eyes,  my head full of memories and a penniless bank account so now we're gonna wait a little while before getting back into the US. I'll certainly make a more detailed article about my trip with what we did exactly, some advice and pictures if I can make a sorting into the millions of picture that I took 









FR : Vous serez peut être déçu de voir que je n'ai pas fait de look là-bas et j'ai mes raisons, je voulais profiter à fond de mon voyage et en avoir plein la vue et par conséquent regretter d'avoir perdu du temps ou de ne pas avoir vue certaines choses juste pour alimenter mon blog donc j'espère que vous comprendrez. Mais je dois avouer que ce n'est pas la seule raison car il faut savoir que lorsqu'on est blogueuse mode on doit affronter la météo qui n'est souvent pas très clémente mais là faire un look alors qu'il faisait -18° durant les premiers jours je ne pouvais pas c'était au dessus de mes forces ou bien si c'est possible mais alors j'aurais dû porté 36000 couches sur moi et j'aurais ressemblé à un bonhomme Michelin alors j'ai préfèré limiter les dégâts  :) 



EN : You'll may be disappointed to see that I didn't made a look out there but I have my reasons, I wanted to enjoy my trip as much as I could and be mind-blowing and as a result I didn't want to regret it later because I would have lost time or I wouldn't have seen some things that might be important so I hope you'll understand. But I have to admit that when you're a fashion blogger you're supposed to shoot a look even if the weather is bad as hell but when it's -18° outside you can't well I can't, it's too much for me or yes it's possible but I would have to wear a tons of clothes on me and I would have looked like the Marshmallow Man so I decided to limit the damage :) 






Bomber : H&M - Blouse : H&M - Shorts : Cndirect - Boots : New Look - Beanie : H&M 


SHOP MY LOOK 
``

7 commentaires:

  1. wow you look fantastic in this set :)
    great jacket you :)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  2. Having the flu is awful isn't it, I haven't had it in years but I'm glad about that too, you look really lovely sweetie :)

    Meme xx

    New post:
    'What Big Eye's You Have//Firmoo Eyewear Giveaway*
    www.thedayinthelifeof.co.uk

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Be careful babe, flu is everywhere at this time <3
      Usually I'm never never never sick, I have a strong metabolism plus I haven't had the flu in years too (the last time was 12 years ago not kidding) but I don't know what happened but I guess I got it in the plane :/

      Supprimer
  3. Your blog is amazing! Would you like to follow each other on gfc? Please let me know on my blog so I can follow back :)

    https://chicporadnik.blogspot.com

    RépondreSupprimer

Thanks for visiting and commenting my blog, I appreciate that. Your support means a lot to me ♡
Feel free to ask me whatever you want ;)